עולם השיווק והפרסום הוא תחום תובעני ותחרותי מאז ומעולם. אין חברה שתפסח על כל דרך שתימצא ראויה על מנת להגיע לקהל לקוחות גדול ורחב ככל האפשר. בעובדה הזאת נובעת כמובן מעצם הידיעה הפשוטה – ככל שאתה מוכר ומפורסם יותר – אתה מצליח יותר במכירות – ממותג בצורה יעילה ויוקרתית יותר ולבסוף קוצר את פירות ההצלחה בצורת רווחים כלכליים לחברה.
אם כן, לאחר שחל מהפך רציני בעולם השיווק והפרסום – וכידוע, רבים מאוד מהעסקים עברו לבמה אחרת- האינטרנט, הרי שתחום קידום האתרים הלך ותפס תאוצה. באמצעות מקדם האתרים ניתן למצוא דרכים רבות, שונות ומגוונות שבסופו של דבר כל תכליתן העקרונית היא לקדם את מיקומו של האתר המדובר.
למרות המספידים והמקוננים העשויים לומר, כי ברבות הימים – ככל שנכנסנו לעידן מתקדם יותר שבו כולם משתפים קישורים ומפרסמים דרך רשתות חברתיות, כגון: פייסבוק ואינסטגרם- פס מן העולם הצורך בתחום של מקדם האתרים.
ואולם ברור לכול, כי אין תחליף לבעל מקצוע מיומן ועתיר ניסיון שבאמצעות תכנון מוקפד והבנה עמוקה במדיניות האינטרנט ותחום הפרסום והשיווק בו – יוכל להביא את האתר למקום הרצוי ביותר.
כאשר אנו עוסקים בתחום הכלכלה והשיווק דרך אתרי האינטרנט השונים ובפרט באמצעות מנועי החיפוש ותוצאות הנמצאות בידי מיליוני משתמשים בכל יום ויום, הרי שניתן לדבר על שני סוגים של קידום אתרים אורגני וקידום אתרים ממומן.
קידום אתרים ממומן- שיווקי- שהוא בעצם מעין מודעת פרסומת בתשלום דרך אתרי האינטרנט. באופן כזה של קידום אתרים החברה המדוברת משלמת עבור קידומה ברשתות ובמנועי החיפוש- כך שעבור תשלום גבוה מדי חודש מוצאת את עצמה החברה על אתריה השונים במקומות יעילים ופופולריים יותר ברשימת האתרים הרלוונטיים.
מצד שני קיים המושג של קידום אתרים אורגני– באמצעות תהליך של קידום אתרים מסוג זה אין צורך בתשלום קבוע וגבוה במיוחד לחברות המנהלות את אתרי מנועי החיפוש, אלא דווקא לשכור את שירותיו המקצועיים של איש קידום אתרים מקצועי ובעל ניסיון שיוכל מטבע ידיעותיו הן בתחום הטכנולוגיה והמחשוב והן בשדה הכלכלה- הניהול והשיווק בפרט שיווק אינטרנטי- לשפר באופן אורגני את מיקומו של האתר הרלוונטי באמצעות פעולות שונות שתוצאתן לבסוף תהווה את הצלחתו- קידום אופטימלי של האתר הרלוונטי על מנת למצב אותו בין ראשוני התוצאות במנועי החיפוש.
המאמר נכתב על ידי- seoup.co.il