עסקים רבים נמצאים במאבק יום יומי על לקוחות ומכירות. המצב הופך לקשה עוד יותר כאשר כמובן מהצד השני נמצאות הוצאות הולכות וגדלות על שכירות, שכר לעובדים, ספקים, מיסים ועוד. לעיתים מדובר במשבר זמני, אך במקרים אחרים הדבר נובע משינוי בדפוס הקניה של הצרכנים בארץ ובעולם אשר מעדיפים לרכוש מוצרים ברשת ולקבל אותם ישר עד דלת הבית.
כדי להגיע לאותו קהל הולך וגדל של צרכנים המדירים רגליהם מהשווקים, מרכזי המסחר והקניונים, צריך לשחק את המשחק שלהם ולפתוח חנות וירטואלית. באמצעות חנות וירטואלית, כל אדם, בכל מקום יכול למצוא את העסק שלכם, לראות את המוצרים שאתם מוכרים ולהזמין אותם ישר אליו, אפילו בשעות בהן העסק סגור. חנות וירטואלית הופכת את העסק שלכם מעסק קטן המתחרה על תשומת ליבם של עוברי האורח יחד עם יתר העסקים ברחוב, לעסק בעולם הגדול אשר נגיש לכל אדם בעולם – ממש כמו הרשתות הגדולות.
דווקא נשמע מלחיץ, איך מנהלים אופרציה כזו?
האמת, שעל אף הרושם האולי מפחיד שיש לרעיון של חנות וירטואלית, במציאות מדובר דווקא בעסק די פשוט. אף אחד לא מצפה מכם להיסגר שלושה חודשים במרתף כדי לתכנת את החנות הווירטואלית שתעשה כאב ראש לאמאזון, או לפתוח מרכז שירות לקוחות עם אלפי טלפנים שיענו לשיחות מלקוחות. להפך, היום ניתן לפנות לחברות חיצוניות בעלות מומחיות בהקמת חנויות וירטואליות אשר יעשו את העבודה בשבילכם – מבניית אתר מעוצב, נוח לגלישה וזמין, דרך שירות לקוחות מסביב לשעון ועד לניתוח דאטה על מנת לספק ללקוח חווית קניה מותאמת אישית.
מצד בעל העסק נדרש רק עדכון קבוע של קטלוג המוצרים וכן הכרזה על מבצעים או הצעות מיוחדות בזמנים המתאימים, ואם גם את זה בעל העסק לא מעוניין לעשות ניתן לרכוש שירות ניהול חנות וירטואלית או אתר. בנוסף, שימוש בניתוח מידע מתקדם שייאסף באמצעות החנות הווירטואלית יכול לגלות לכם תובנות מעניינות על העסק שלכם. נתונים כמו מוצרים שנקנים ביחד, תאריכי קנייה פופולריים, מילות חיפוש שהובילו אל האתר שלכם ופילוח לפי גיל ומקום מגורים יכולים לאפשר לכם להגיע לקהלים גדולים יותר באמצעות הצעת מבצעים מיוחדים או התאמה של המוצרים לדרישות השוק. חנות וירטואלית יכולה להקפיץ את ניהול העסק שלכם מדרגה.
אהבתי את הרעיון, למה שלא אסגור את החנות ואנהל את המסחר מהבית?
באופן עקרוני, אפשר לעשות זאת וקיימים לא מעט עסקים אשר מתפרנסים בדיוק באופן הזה. אך המתודה הזו לא מתאימה לכל סוגי העסקים וכדאי להכיר את היתרונות שקיימים גם בהחזקה של סניף פיזי בנוסף לזה הווירטואלי.
ראשית, קיומה של חנות פיזית אשר ניתן להגיע אליה ולראות את המוצרים יוצרת תחושה של אמינות עבור הלקוח. אמנם צרכנים רבים קונים דרך הרשת בלי לחשוב פעמיים אך ישנם עדיין כאלו אשר חושדים באתרי אינטרנט חסרי קול ופנים ומפחדים מהאפשרות של גניבת פרטי האשראי שלהם באמצעות תרמית וירטואלית כלשהי.
העובדה שאתם מחזיקים בסניף פיזי בנוסף לווירטואלי מיד מעלה את העסק שלכם מדרגה ברמת האמינות. שנית, עבור לקוחות רבים שיטוט וירטואלי הוא דרך טובה להשיג מידע על מוצרים אך הם עדיין יעדיפו להגיע לחנות ולראות את המוצר בעצמם. בעיקר כאשר מדובר בחנויות בתחום האופנה בהם מומלץ למדוד את המוצר לפני הקניה, אך גם במוצרים כמו כלים לבית או מוצרים אלקטרוניים, לקוחות אוהבים להתרשם מהמוצר באופן בלתי אמצעי לפני שהם קונים.
לבסוף, קיומה של חנות פיזית מאפשרת ללקוח לשמור על ראש רגוע בנוגע לתקלות או החלפות של המוצר. הידיעה שהוא יכול לפנות בעצמו לבעל העסק כדי לקבל החזר על מוצר פגום ואינו תלוי במשלוחים בין לאומיים מפוקפקים, הופכת את חווית הקניה לבטוחה ומוצלחת יותר עבורו.