פיתוח חדש שעושה שימוש בעור ככלי אבחנתי זכה במקום הראשון בתחרות הסטארט אפים בבריאות דיגיטאלית dHealth2019 – מציע אבחון מוקדם למגוון מצבים אלרגיים וטיפול מונע חדשני.
חברת הסטארט אפ הישראלית MyOr זכתה במקום הראשון בתחרות הסטארט אפים בבריאות דיגיטלית dhealh2019. התחרות היוקרתית בה זכתה מיי-עור, נערכה במסגרת וועידת הבריאות הדיגיטלית העשירית שהפיקה קבוצת אנשים ומחשבים, בהשתתפות מאות מומחים לחדשנות בבריאות, מנהלי חממות טכנולוגיות, קרנות הון סיכון, בכירים מרשות החדשנות ובכירי קופות החולים ובתי החולים בישראל.
מיי-עור פיתחה מוצר חדשני המאפשר חיזוי ומניעה של אסטמה של העור – אטופיק דרמטיטיס בפעוטות. היקפי המחלה הכרונית הנפוצה, הפוגעת בכ-20% מהפעוטות, עולים בהתמדה ממש כמו מגפה, כאשר ב-25 השנים האחרונות מספר החולים ברחבי העולם שולש.
התוצר הישיר של אסטמה של העור הוא עור אדמומי ויבש, חוסר שקט והתקפי גרד, ותוצרים עקיפים כוללים פגיעה בשינה, זיהומים וירידה כללית בתפקוד המערכת החיסונית של הפעוט שסובל ממנה. בנוסף, יש קשר ישיר בין המחלה לבין סדרת מצבים אלרגיים, חלקם אף מסכני חיים, ובהם אלרגיות למזון, נזלת כרונית ואסטמה, ומניעתה תורמת בתורה גם למניעתן של המחלקות הקשורות.
כיום אין בנמצא חיזוי כמותי וטיפול מונע, והפתרונות הקיימים מכוונים לניהול המחלה וטיפול בסימפטומים שלה בלבד, בעיקר באמצעות סטרואידים.
הפתרון שפיתחה החברה, מספר המנכ”ל עידן כץ, נבנה על מאגר נתונים ענק של מעל 3 מיליון מקרים, ועושה שימוש בעור הגוף כפלטפורמה אבחנתית למצבים רפואיים עתידיים. יתרונו של המוצר בהצעת חבילת פתרון כוללת של דיאגנוסטיקה וטיפול, ובהיותו הפתרון היחיד שאינו מכוון לשלב המחלה עצמו אלא לחיזוי וטיפול מניעתי שמונע סבל והסתבכויות בהמשך וגם חוסך בעלויות טיפול צפויות.
שוק התרופות למחלה הגלובאלית מגלגל 6.25 מיליארד דולר, ואולם השוק הקיים מכוון לחולים מאובחנים ואילו הפתרון שפיתחה מיי-עור מכוון לאוכלוסייה הבריאה, לניבוי הסיכון ומניעה. חלון הזמנים למניעה הוא עד גיל חצי שנה, ושוק המטרה הוא אוכלוסיית הסיכון בגילאים הללו.
“העור משקף את הבריאות שלנו ויכול לשמש כחלון אל תוך הגוף, זאת בעזרת ביו-מרקרים, מרקרים ביולוגיים שקשורים למצבים בריאותיים שונים”, מסביר כץ. “כיום, בעזרת ההתפתחויות הטכנולוגיות, יש כלי בינה מלאכותית שמאפשרים לעבד את הנתונים מהעור ולהוציא מהם מסקנות, ועל רציונל זה מבוסס המוצר שלנו, שמיועד לחזות ולמנוע מצבים אלרגניים”, הוא מפרט.
אטופיק- אסטמה של העור, פעמים רבות מתקדמת לאלרגיות שונות למזון, כמו אלרגיה לבוטנים, לביצים, וכמו כן למצבים של נזלת אלרגנית, אסטמה ועוד. המוצר שפיתחנו מיועד לספק מענה לאסטמה של העור, ולאלרגיה לבוטנים, והמטרה היא להרחיב את הטווח למגוון מצבים רפואיים בהמשך. בעזרת קרם רפואי ומזון פונקציונלי, ניתן למנוע את המצבים הללו, אך זאת בתנאי שידענו עליהם מראש. הפתרון מבוסס על דאטה רחב מאוד, וכיום אנו נמצאים בשלב של מחקר קליני על מנת לשפר את הפרדיקציה”, הוא מציין.
עד כה גייסה החברה 2 מיליון דולר, וחתמה על הסכמי שיתוף פעולה משמעותי עם רשת “סבן אילבן” 7/11 הפופולארית בתאילנד, הכוללת 300 בתי מרקחת וחטיבת בריאות. עוד חתומה מיי-עור עם Family Card – חברת טלמדיסין מקסיקנית, וחברת MOU הסינית המובילה במוצרי פעוטות לשוק הענק. במקביל, נמצאת החברה במגעים מתקדמים עם קופ”ח מובילה בארץ.