משרד “הנפשות הפועלות” הוקם במטרה להעניק מרחב לגדילה ולהתפתחות עסקית לעוסקים במקצועות הטיפול. במסגרת השירותים שמציע המשרד, יקבלו מטפלים שירותי ייעוץ עסקי ושיווקי, ישתתפו במפגשי נטוורקינג ויהנו ממרחב הנותן מענה לבדידות העצמאית-טיפולית. מי שעומדת בראש הארגון היא ימית אורבין, דמות מרתקת בפני עצמה
בין אם ראשית הקריירה הטיפולית שלכם נטועה לפני אי אילו עשורים ובין אם אתם מטפלים טריים – אתם וודאי יודעים בכמה בדידות כרוכה עבודת הטיפול, כמה מורכב תהליך הקמת קליניקה ולכמה אנרגיה ובמיוחד אנרגיה נפשית זקוק המטפל בעבודתו השוטפת. על הרקע הזה הוקם משרד ייחודי בתחומו, המבקש לתת מענה לקשיים הללו ולסייע למטפלים להתפתח, לגדול ולקבל זריקת אנרגיה מקדמת.
מטפלים במטפלים
“עצמאות עסקית היא תהליך מורכב, לא משנה באיזה תחום”, מספרת ימית אורבין, מנכלי”ת משרד “הנפשות הפועלות”. “אנחנו נדרשים להקים עסק מאפס, לייצר תשתית שיווקית מתאימה ולתפעל אותה לאורך זמן. וככל שהדבר נכון לכל התחומים במשק, הוא נכון שבעתיים לתחום הטיפול. אחרי תקופה קצרה מרגע היציאה לעצמאות – פתאום המטפל מבין שכדי להצליח בתחום אין די בידע מקצועי מקיף, אלא הוא חייב להכיר את עולם השיווק כדי לדעת איך להביא אנשים לקליניקה שלו וגם לייצר הנעה פנימית, “להבה שלא נכבית”, כדי להתקדם ולהצליח לאורך זמן במה שהוא עושה. כאן נכנסת לתמונה ההבנה שחסר ידע בשיווק וכעצמאי גם הבדידות, שמטפלים רבים נתקלים בה ביציאתם לעצמאות, מתחילה לכרסם. עם ההרגשה הזאת מגיעים לעיתים גם פחדים ומשם הדרך לכישלון עסקי עשויה להיות קצרה מאוד”.
מטפלים רבים בוחרים לקבל ליווי מקצועי כלשהו בתחילת הדרך, מדוע הם זקוקים למעטפת נוספת?
“למרות הליווי המקצועי שהוא הכרחי וחשוב בפני עצמו, אין היום מרחב שמטרתו להפיג את הבדידות העסקית ואין מענה שהוא ייחודי עבור מטפלים. יש מאמנים ויש אנשים איתם מטפלים יכולים להתייעץ כדי להתרענן, אבל כאן אני מציעה משהו אחר, משהו שהיה חסר לי בעבר עוד כשאני עסקתי בתחום הטיפול – השייכות למרחב שמבין מטפלים הן מבחינה עסקית והן מבחינת רגשית.
>>הצטרפו עכשיו לדף הפייסבוק של מדינט – פורטל בריאות, רפואה ורווחה<<
במרחב “הנפשות הפועלות”, הממוקם ברמת גן בצמוד לתחנת רכבת “סבידור”, המטפלים מקבלים מענה החל מהמקום הרגשי באמצעות מפגשי נטוורקינג בקבוצות קטנות המיועדים למטפלים, כלים שיווקיים רלוונטיים לקידום הקליניקה כגון – סדנאות שיווק הממוקדות לתחום הטיפולי, אתרי אינטרנט המשדרים אווירה טיפולית רגועה, מיתוג בעל קונוטציה טיפולית, כתבות תדמית, סיוע בבניית תכנית יח”צ ועד לתכנית ליווי אישית, מובנית וארוכת טווח להקמת תשתית מלאה לשיווק הקליניקה למעוניינים לעשות צעד משמעותי ולהפוך למוכרים בתחומם. כל הכלים האלו מסייעים להם להתקדם ולפתח את הזהות האישית והעסקית שלהם”.
“רוח גבית” – מפגשי נטוורקינג לעסק ולנפש
הטייטל של המשרד הוא אמנם עסקי, אך הוא נועד, כאמור, לתת מענה לחלק לא פחות חשוב – הפן הרגשי. הכירו את מפגשי הנטוורקינג למטפלים הניתנים במסגרת המשרד – “רוח גבית”.
“למפגשי הנטוורקינג מגיעים המטפלים ומספרים על המקום בו הם נמצאים. גם ברמה העסקית, אבל בעיקר במקום שנועד לתת מקום לבדידות הטיפולית. דרך מפגשי הנטוורקינג מרגישים המטפלים שייכות למקום בו הם נמצאים ויכולים להתייעץ עם קולגות ומטפלים אחרים בהקשר לצעדים עסקיים ושיווקיים בקליניקה, לשתף בהתלבטויות השונות, לברר לגבי שיתופי פעולה, ליצור קשרים עסקיים ולהרחיב את המעגל החברתי שלהם”.
הזכרת את הבדידות שחווים מטפלים. כיצד המפגשים הללו הם פתרון לכך?
המפגשים האלה ממשיכים את המקום הלימודי ומאפשרים למטפלים לערוך סיעור מוחות, לגבש זהות עסקית ולא פחות חשוב – להרגיש שהם לא לבד. כשמטפל נמצא לבד, במיוחד בתחילת הדרך, קשה לחזור הביתה ולהניע שוב ביום שלמחרת. עד שלומדים להיות עצמאיים, לנהל את ה’אני’ שלך בתוך העסק ולהצליח להקשיב לאחרים ולתת להם מענה אמיתי – זה לוקח זמן. אני כאן כדי לתת להם הדרכה ומרחב נעים ומכיל בו הם יכולים להרגיש יחד, במקצוע שיכול להיות לפעמים כל כך בודד”.
ימית על קצה המזלג
ימית אורבין, מטפלת בעצמה, מייסדת ומכהנת כיו”ר של העמותה החברתית “אמא יקרה” המיועדת לתמיכה בנשים החוות קושי רגשי או דיכאון במהלך ההריון ולאחר הלידה. העמותה הוקמה לאחר שימית בעצמה חוותה דיכאון אחרי לידה וזו מספקת מענה חברתי לנשים אלו. אם הזדמן לכם לשוטט במסדרונות הכנסת לאחרונה, ייתכן ויצא לכם להיחשף לדיונים השונים בנושא מענה לדיכאון אחרי לידה שם נמצאת ימית עם הצעת החוק “אמא יקרה”, שנועדה להקל על הסובלת ובני משפחתה.
כיצד נולד הרעיון להקמת משרד המתמחה בשיווק מטפלים?
“למדתי פסיכולוגיה וייעוץ זוגי, ורוב העבודה שלי הייתה בתחום הזה. כששיניתי כיוון והקמתי את עמותת “אמא יקרה” בעקבות המשבר שחוויתי, הבנתי שהכלים השיווקים שיש ברשותי מוגבלים – ושאם אני באמת רוצה להגיע לכל אישה, אני חייבת לחזור ללמוד. חזרתי לספסל הלימודים ולמדתי כמעט כל תחום אפשרי בעולם השיווק, ואני עדיין לומדת ומתעדכנת בשינויים מאחר ותחום השיווק על כליו השונים משתנה כל הזמן”.
“לפני מספר שנים פנתה אלי קולגה, וביקשה סיוע וייעוץ עסקי בקליניקה שלה. זאת הייתה נקודת המפנה בחיי המקצועיים, אחריה החלטתי להתמקד רק בתחום הזה. עם הזמן הפסקתי לטפל בזוגות ועברתי לטפל בעסקים קטנים ובקליניקות שהקימו מטפלים. טיפול זה ב DNA שלי, אני יכולה להבין את המשברים והקשיים שמטפלים עוברים כשהם יוצאים לעצמאות, אני מכירה אותם בעצמי, יודעת להכיל את הקושי ולהגיד את המילה המעודדת ברגעים קשים, לעבור את הקושי ביחד ולהמשיך הלאה לעבר המטרה למימוש ההצלחה – קליניקה צומחת שממגנטת אליה את המטופלים המתאימים”.