“הבצפר” בשיתוף עמותת “נגישות ישראל” יוצא בקמפיין נרחב ופרובוקטיבי בקניונים וחניונים גדולים ברחבי הארץ על מנת לזעזע את ציבור הנהגים בישראל ולחלחל לתודעתו שלא חונים בחנייה של נכים. מודעות ענק יודבקו בחניות השמורות לנכים ויכללו מסרים קשים ופרובוקטיביים שיעבירו מסר לנהג הישראלי שאין מקום לשיקול דעת בעניין כי אין לחנות בשום אופן בחניה של נכה
“הבצפר” – בית הספר למקצועות הפרסום והדיגיטל בשיתוף עמותת נגישות ישראל (עמותה הפועלת להפיכתה של ישראל לנגישה לאנשים עם מוגבלות וקשישים לכל סוגי המוגבלויות ובכל תחומי החיים) יוצאים בקמפיין נרחב ופרובוקטיבי בקניונים וחניונים גדולים ברחבי הארץ על מנת לזעזע את הציבור בישראל ולחלחל לתודעתו שלא חונים בחנייה של נכים.
בישראל קיימת תופעה בלתי נסבלת של עברייני חניות נכים שחונים בחניות נכים למרות שאינם נכים. תופעה הגורמת לכך שנכים קשים שעבורם חניה קרובה היא קריטית, מתקשים ולא מוצאים חניה ונאלצים לפעמים לא להגיע ליעדם כי להם אין את האלטרנטיבה לחנות רחוק. ישנם שני סוגי עבריינים: 1. נהגים שחונים ללא תו חניה ויש להם שלל תירוצים להצדיק זאת. 2. בני משפחה שעושים שימוש ברכב וחונים בחניית נכים גם שהזכאי לא נמצא ברכב. בדרך כלל בעיית חניות נכים הינה בשעות עומס – חמישי שישי באתרי קניות, שישי שבת בים. בחניות של הופעות ואירועים, בתי חולים וסתם ברחובות.
לצורך כך יפשטו החל מה – 1 באוגוסט מתנדבי עמותת נגישות ישראל ברחבי הקניונים והחניונים הגדולים בארץ, באופן מפתיע ובכל חניה של נכה תודבק מודעת ענק בניסוח המבריק ופרי רעיונם של תלמידי “הבצפר” שנוסחה בהומור ובשנינות כמו למשל: “שמור לנפגע כדור צלף בקרב יריות וכל הנכים האחרים”. או “שמור לנפגע מטען חבלה במלחמת לבנון השנייה וכל הנכים האחרים”. שמור לנפגע רימון במבצע “צוק איתן וכל הנכים האחרים”. “שמור לנפגע כדור צלף בקרב יריות וכל הנכים האחרים” ועוד. על חלונות הראווה או הקירות שממול החניה יתלו מודעות בנסחים הבאים: “הולך לדקה וחוזר? זו לא חניה בשבילך”. “רץ להוציא כסף? זו לא חניה בשבילך”. קופצת לחנות הקרובה? זו לא חניה בשבילך”. ועוד שלטים ספוגים מסרים ברוח דומה.
קמפיין גרילה זה שונה ממאבק הנכים הצודק בעניין הקצבאות שהשתולל בשנה האחרונה ברחבי הארץ כאשר הם בחרו לייצר תקשורת באמצעות מאבק כבישים שפגע בנהגים ושיתק עורקי תחבורה מרכזיים. קמפיין זה מיועד לייצר הזדהות בקרב כלל הנהגים. הקמפיין הקודם לא רק שלא השיג את יעדו אלא גם נחשב בעיני החוק כבריונות ובעיני הציבור כחוסר התחשבות בנהגים ועוד בשעות העומס ובכך יצר עימות חזיתי גם עם אזרחי ישראל שסלדו ממאבקם וניתן לראות זאת בסקרים ובתגובות הנזעמות של הנהגים במהדורות החדשות שסיקרו מחאות אלה. מילא היו הנכים עולים לבית ראש הממשלה, למשרדו, למשרדי האוצר, הבריאות והרווחה, היו נתלים ונאחזים כשהם קשורים באזיקים לגדרות המוסדות הללו וממקדים את מאבקם במקבלי ההחלטות התדמית שלהם היתה מאירה יותר. אלא שהנכים בזבזו את האנרגיה שלהם, ויותר מכל את האלמנט החשוב מכל – אהדת הציבור – על מבצעים פתטיים של חסימת כבישים אלימה ומיוזעת. הנכים סחטו כל טיפה אפשרית של סובלנות וסבלנות מהציבור ונאלצו להסתפק במועט, וגם נעלמו מהמפה הציבורית למשך זמן מה, הרעיון אמנם היה מבורך אבל הדרך היתה הרסנית.
אלא ש”הבצפר” – בית הספר למקצועות הפרסום והדיגיטל החליט להתגייס למען הנכים ולחדש את מאבקם והפעם בדרכים יצירתיות ונעימות, מבלי לייצר אנטגוניזם ובמטרה לרכוש את אהדת הציבור. המאבק בשלב זה אינו על התקציב אלא במאבקים היומיומיים על הזכויות של הנכים שנרמסות ברגל גסה על ידי עברייני חוק חסרי רגישות וחמלה או שמא חסרי מודעות.
לדברי יגאל בראון, מנכ”ל הבצפר של חברות הפרסום, בתכנית הלימודים בבצפר, משולבים פרוייקטים מהחיים האמיתיים בהם הסטודנטים צוברים נסיון מעשי. התרגיל היה במסגרת פעילות “גרילה”, במסגרתו מפתחים הסטודנטים רעיונות לפעילות שטח שתפגיש את קהל היעד עם חוויה מציאותית. עם המסר והמותג. המפגש היה מעורר השראה – לראות את הקהל ברחוב מזדהה ומשתף פעולה עם פעילות יצירתית שמטרתה לשמור את חנית הנכים – לנכים.