מאות רופאי שיניים ומומחים מרשת מרפאות כללית סמייל, מקבוצת שירותי בריאות כללית, השתתפו בכנס בין תחומי בנושא שיקום הפה ומשמרת במתחם האירועים לאגו בראשל”צ. בכנס הרצו מיטב המומחים והמרצים בתחום, ביניהם מהפקולטה לרפואת שיניים של הדסה והאוניברסיטה העברית ובית הספר לרפואת שיניים על שם גולדשלאגר של אוניברסיטת תל-אביב.
“כאשר בנינו את התכנים בכנס עמדה לנגד עינינו הרפורמה בהכנסת טיפולי שיניים לאוכלוסייה המבוגרת לסל הבריאות” מספר ד”ר אורון שמואלי, מנהל רפואי של מרחב מרכז בכללית סמייל ומי שעמד בראשות הוועדה המארגנת של הכנס, “אין ספק כי הטיפול באוכלוסייה של גילאי 75 ומעלה מציב התמודדות עם אתגרים משלה בפני הרופא המטפל. אתגרים אלו ובד בבד עם יכולת שיפור מיומנות באו לידי ביטוי בהרצאות של פרופ’ יוסי ניסן, ד”ר ארי גליקמן וד”ר גיא פרידמן, מומחים בשיקום הפה”.
ד”ר יצחק נברו מנהל רפואי של מרחב צפון בכללית סמייל ושותף בהנחיית הכנס מסביר כי “יחד עם ההתכוונות לטיפול במאות אלפי הזכאים לטיפול, חברי שרותי בריאות כללית בגילאי 75 ומעלה, לא שכחנו את הטיפולים האסתטיים שהדרישה להם הולכת וגוברת בקרב קהל מטופלינו”. ד”ר יובל וינד וד”ר אפרת לבזובסקי, פרסו בפני קהל המשתתפים חלק מאפשרויות הטיפול האסתטי בשיניים. ד”ר מיכל דקל-שטיינקלר וד”ר אלדד שרון, מומחים לשיקום הפה, פרסו גם הם מגוון פתרונות אסתטיים במשנן האחורי.
ד”ר חגי סלוצקי, רופא שיניים ראשי של כללית סמייל ומומחה ברפואת שיניים ציבורית, מסביר “חתמנו את הכנס בדילמה המעניינת ביותר של השנים האחרונות – האם לשמר את השן בטיפול שורש, בחידוש טיפול שורש ולעיתים בטיפול שורש כירורגי בקצה השורש, או לחילופין לעקור את השן שבספק ולהחליפה בשתל ושיקום על גבי השתל. הדילמה הוצגה בצוותא בהרצאה משותפת של פרופ’ איגור צסיס, מומחה בטיפולי שורש (אנדודונטולגיה) וד”ר שיפרה לברטובסקי, מומחית בשיקום הפה, אשר מנהלים כל אחד בתחומו את תוכנית ההתמחות באוניברסיטת תל אביב” ד”ר סלוצקי מוסיף ומסביר “הדילמה האם לשמר את השן בכל מאמץ או לוותר כדי לשמר את עצם הלסת ולאפשר שתלים ושיקום על גבי שתל, מתגברת לאור כך שהחל מחודש אוקטובר, במידה ולאיחול שינוי במדיניות של הממשלה העתידה להתגבש, ייכנס בסל הבריאות השיקום למטופלים מעל גיל 80 ויכלול גם תותבת על גבי 2 שתלים בלסת התחתונה”.
מאות המשתתפים, מיטב רופאי השיניים והמומחים של כללית סמייל מבית כללית שרותי בריאות, יצאו מלאים בידע העדכני ביותר ועשירים יותר בתובנות שיעזרו לטיפול במיליון המטופלים המגיעים ל-100 מרפאות כללית סמייל ברחבי הארץ.