משרד הבריאות פרסם את ציוני הבדיקה שערך במיוני בתי החולים בארץ: מיון סורוקה מוביל מבין בתי החולים הגדולים בישראל מבין המלר”דים הגדולים.
משרד הבריאות השיק בשנת 2015 את התוכנית הלאומית לחיזוק המחלקות לרפואה דחופה. בתי החולים נמדדים בנושאים שונים, ובהם זמני ההמתנה במיון, מספר הרופאים והאחיות, נוכחות רופאים מומחים או בכירים במיון והפעלת מערכת ניהול תורים.
בתי חולים שמקבלים ציון גבוה זוכים מלבד לתמריצים בתוספות של כח אדם, תקציבים, הכשרות לצוותים רפואיים ועוד. מתוך מטרה לשפר וליער את השירות ואיכות הטיפול בחדרי המיון בארץ.
אתמול פרסם משרד הבריאות את הישגי מיוני בתי החולים הכלליים ב –18 קרטריונים שנמדדו. את המקום הראשון מבין המלר”דים הגדולים בארץ העניק משרד הבריאות למרכז הרפואי סורוקה.
הממצאים שהוצגו מתייחסים לשנת 2017 בין הקרטריונים שנבדקו בסורוקה וזכו לציון גבוה ניתן לציין: סקר שביעות רצון מטופלים, זמני שהיה, מדדי איכות : זמן לביצוע CT , צוות שבץ, שיעור פניות חוזרות, נוכחות רופא בכיר במיון זמן החלטה עד שחרור ואשפוז בפועל ועוד.
מבין חדרי המיון הגדולים בישראל סורוקה מוביל עם ציון של 83.83 .
חדר המיון בסורוקה הוא הגדול בישראל אליו פונים מדי שנה מאות אלפי מטופלים, מתוכם כ – 150 אלף מטופלים למיון מבוגרים.
פרופ’ אהוד דודסון, מנהל המרכז הרפואי סורוקה: “איכות רפואית היא ליבת העיסוק היום-יומי שלנו. אנו שמים לנגד עינינו את טובת המטופל ואת בטיחות הטיפול בו בחדר המיון ובמחלקות האשפוז.
ההישג המדהים הזה של מיון סורוקה מביא לשיא את הצטיינותנו בתחום האיכות בשנים האחרונות, והופך למציאות את אסטרטגיית ההובלה של סורוקה.
הישג זה שייך לעובדי בית החולים והוא תוצאה של מסירות, של איכפתיות, של מקצועיות ושל הרתמות למען המטופלים שלנו. ביחד, בעבודת צוות , נמשיך לעשות את המיטב למען תושבי הנגב ולחזק בהם את התחושה כי בסורוקה מרגישים בטוח”.
ד”ר דן שוורצפוקס, מנהל מיון פנימי ואמבולטורי בסורוקה וסגן מנהל המרכז הרפואי: “מודל התמרוץ מתכלל מספר פרמטרים כמו שביעות רצון מטופלים, זמני שהייה במיון, איכות רפואית . בכל שלושת הפרמטרים האלה מלר”ד סורוקה מוביל וזאת בזכות עבודה מאומצת לאורך כל ימות השנה של הצוות הרפואי, הסיעודי בראשותה של רחל דרורי , הפרארפואי, צוות הדימות והלוגיסטיקה במיון סורוקה אשר לקח על עצמו לחולל שינוי- והצליח להפוך חזון למציאות למען ולרווחת תושבי הנגב.
מיון סורוקה הוא הגדול והפעיל ביותר בארץ ובשל כך האתגר הוא אף גדול יותר.בשנים האחרונות הטמענו בחדר המיון תהליכי עבודה חדשים ויחודיים שהביאו לשיפור משמעותי בקיצור זמני המתנה, במתן המידע שניתן למטופל על ידי הצוות ובשביעות רצון כללית של המטופלים. כך למשל הטמענו פרויקט של ‘מנהל אתר מיון’ במרכזו רופא ממיין בא במגע עם כל המטופלים, הוא קובע את קדימות הטיפול, מבצע אבחון ראשוני ומשייך כל מטופל מיידית לרופא שיהיה אחראי עליו בהמלך שהותו במיון. הפעלנו שירות ייחודי של הודעות SMS למטופלים שמעדכן את המטופל ישירות לנייד שלו עם קבלתו בחדר המיון, ובהמשך לגבי שלבי הטיפול השונים עד לשחרורו או לאשפוזו במחלקה. אלו הם חלק מתהליכים שאנו מקיימים בבית החולים לשיפור השירות וחווית המטופל”.