התחום של טיפולי יופי הוא אחד התחומים התחרותיים והרווחיים יותר כיום ברשת. אך מדובר בתחום מאוד רחב כאשר בקצה האחד שלו ישנם טיפולים יקרים וכבדים המהווים חלק מהעולם הכירורגי ושייכים למנתחים מורשים ובתי חולים כגון ניתוחי אף או חזה למיניהם מהגדלה ועד הקטנה.
בקצה השני שלו ישנם טיפולים פשוטים אך רווחיים מאוד כגון עיצוב גבות, לק ג’ל וכולי עליהם מתחרים קוסמטיקאיות, מכוני יופי וכדומיהם. כאשר פרט לבתי העסק ישנם אתרי אינדקס, אתרי מידע וגופים שונים המעוניינים בטראפיק.
אחד הטיפולים הפופלרים בתחום עולם זה, השייך לשתי קצוות הקשת – מה שהופך אותו אף לתחרותי יותר הוא השימוש בחומצה היאלורונית באף הנועד לרוב לעיצוב האף ללא ניתוח. פנינו אל ערן שיוביץ, מקדם אתרים ותיק, בבקשה לניתוח הביטוי בגוגל. ערן לא קיבל גישה לסרץ קונסול של האתרים המתחרים ורוב הניתוח מתבסס על הערכות ונתונים הנמשכים מכלים חיצוניים ולכן אינם מדויקים ב100%.
מדובר בביטוי תחרותי עם לא מעט מודעות גוגל בין אם מודעות רגילות או מודעות קניות מה שמראה שגוגל לא בהכרח מזהה את הביטוי עם טיפול או שירות אלא גם עם מוצרים פיזיים. לביטוי נפח חיפוש יפה והוא משוייך בגוגל לנושא של פיסול אף כך שגוגל מזהה קשר בין השניים. במקום הראשון נמצא דף מתוך האתר של ד”ר לוי אברהם, אתר חזק יחסית שקודם באופן מכוון לביטוי זה ועבר שני פורטלים של תוכן שמופיעים מייד אחריו: הראשון הוא פורטל מדיקו שנמצא במקום השני וגם הוא קודם על ידי בניית קישורים לדף הרלוונטי. במקום השלישי נמצא דף פנימי מאתר אסתטיקר שגם אליו נבנו קישורים אך פחות.
מה שנראה שמחזק את המיקום של אתטיקר הוא השימוש במטא טייטל מתוחכם שמכיל את הכיתוב: “מדריך מעודכן ל-2022” מה שמעלה כנראה את הCTR, כלומר את אחוז ההקלקה על הדף ומראה לגוגל כי הדף יותר רלוונטי. במקומות הבאים ישנם עוד אתרים של שני מנתחים ד”ר קליין וד”ר פיכמן אך ללא קישורים המפנים אליהם. כל חמשת הדפים הנ”ל ממוקדים בביטוי פיסול אף ולא בחומצה היאלורונית באף מה שמדגים יותר את העוצמה של הקשר בין הביטויים בעיני גוגל עליו עמדתי קודם. רק בהמשך דף התוצאות ישנן תוצאות הממוקדות לביטוי המדויק. נראה כי דף תוכן שיבנה בצורה נכונה ורלוונטית לביטוי יוכל להשתלב עם מעט מאמץ בדף התוצאות הראשון.