המטרה של קידום אתרים לרופאים היא להגדיל את החשיפה, את התנועה ואת הפניות למרפאה. עם זאת, תחום הרפואה שונה מתחומי עיסוק אחרים ולכן גם הקידום של האתרים צריך להתבצע באופן ייחודי
כל רופא או מרפאה זקוקים לאתר אינטרנט שיציג את השירותים ואת ההתמחות שלהם. מטרת האתר היא לחשוף את המרפאה לקהל היעד ולייצר עוד פניות ותיאום תורים. עם זאת, יש גם תחרות בין רופאים שונים ולכן הדרך להבליט אתרי אינטרנט מסוימים או אחרים היא באמצעות קידום אורגני. הבעיה היא שקידום אורגני של אתרי אינטרנט לרופאים מתבצע בצורה שונה מקידום אתרי אינטרנט בתחומים אחרים.
מה מיוחד בקידום אתרים לרופאים?
קודם כל, האלגוריתם של גוגל מתייחס אחרת לאתרי אינטרנט של רופאים לעומת אתרי אינטרנט רגילים. עבור גוגל, אתרי אינטרנט של רופאים נחשבים לתחום רגיש ובעל חשיבות עצומה עבור הכסף או החיים של מי שמגיע אליהם. לשם השוואה, גוגל מתייחס באותו אופן גם לאתרים שעוסקים בכלכלה, נדל”ן וכן הלאה. לכן, ברוב המקרים תוצאות החיפוש הן לאתרים גדולים.
שנית, גוגל משתמש באלמנטים ייחודיים כדי להחליט איזה אתרי רופאים לקדם ואיזה לא. אל האלמנטים הללו נהוג להתייחס בתור ראשי התיבות EAT, כאשר בפועל זה אומר מומחיות, סמכותיות ואמינות. אם גוגל מזהה את האלמנטים הללו באתרי רופאים כאלה ואחרים, הוא יעניק להם עדיפות על פני אתרים אחרים.
כך מבצעים קידום אתרים לרופאים
היבטים שונים יכולים לסייע בהתמודדות עם האתגרים האופייניים של קידום רופאים באינטרנט. ראשית, מומלץ להשקיע בכתיבת החלק המקצועי באתר על ידי רופאים בלבד. כאשר רופאים כותבים את החלק המקצועי ומקסימום עוברים עריכה לשונית או הגהה מאנשי מקצוע אחרים, התוכן ייתפס בתור סמכותי יותר וגוגל יזהה את זה.
בנוסף, רצוי לשלב מאמרים רפואיים לצורך החלפת קישורים. כמו בכל תהליך של קידום אורגני, בניית קישורים היא חלק בלתי נפרד מהמשימה. באמצעות כתיבת מאמרים רפואיים לצורך החלפת קישורים, ניתן לבסס את המעמד של האתר ולגרום לאלגוריתם של גוגל לייחס לו חשיבות גבוהה יותר. מעבר לכך, יש משמעות לפרטים הקטנים – כמו למשל ציון במקום בולט שמדובר במאמר אורח של אוטוריטה בתחום.
איך בוחרים מילות מפתח?
מחקר מילות מפתח יכול לסייע עם קידום אתרים אורגני לרופאים. מצד אחד, זו פעולה יחסית פשוטה כי ממילא מדובר בדרך כלל על תחום רפואי ספציפי. מצד שני, יש לוודא שמתמקדים בביטויי חיפוש יצירתיים שאין עליהם הרבה תחרות.
לבסוף, כדאי להשתמש במדיה עשירה במהלך קידום אתרים לרופאים ולשלב תמונות או סרטונים של הדמיות. בכל מקרה, מקדמי אתרים שזה המקצוע שלהם צריכים לזכור שלא תמיד לרופאים יש זמן – אבל שחשוב לעבוד איתם בשיתוף פעולה כדי לראות תוצאות ועלייה באחוזי ההמרה.