קיימות שיטות רבות לחפש רופא, אבל השיטה הפופולרית ביותר היום היא חיפוש בגוגל. באמצעות הקלדה או ביטוי, ניתן למצוא עשרות, ואפילו מאות רופאים באזור גיאוגרפי מוגדר בתוך שניות. אבל עבור רוב המחפשים, התוצאות היחידות שזוכות לתשומת לב כלשהיא הן התוצאות שממוקמות בראש העמוד הראשון, והשיטה היחידה שהאתר שלכם יכול להגיע למיקומים אלה היא באמצעות אופטימיזציה למנועי חיפוש, או SEO.
אתרי רפואה אינם מופיעים בראש תוצאות החיפוש בגוגל במקרה. דירוגים גבוהים דורשים תוכנית קבועה של מעקב אחר פעולות אופטימיזציה לאתר, שמניבות תוצאות, ושכלול השיטות, בתהליך ארוך. ברגע שהאתר שלכם משיג את היעדים, אתם יכולים לקבל זרם חדש של הפניות, לא רק בטווח הקצר, אלא כל עוד אתם ממשיכים להעסיק שירותי מומחים בתהליכי קידום אתרים לרופאים.
איך עובד תהליך קידום אתרים לרופאים?
גוגל מפעילה מערכות סריקה שסורקות באופן קבוע את הרשת בחיפוש אחר תכנים חדשים ומעודכנים. כשמישהו מחפש בגוגל נושאים רמו רופאים, הוא מקבל תוצאות שמדורגות בהתאם לאיכות תהליך קידום אתרים לרופאים. קיימים חיפושים כלליים שמספקים מיליוני תוצאות, בעוד שחיפושים ספציפיים יותר עשויים לייצר רק כמה אלפי תוצאות.
האתרים שמופיעים בתוצאות המובילות מדורגים לפי מספר גורמים. המילים והביטויים בתגיות והתוכן באתר שלכם, למשל, מספקים רמזים לסורקים של גוגל לגבי מהות התוכן והרלוונטיות לחיפוש.
ככל שהאתר סמכותי יותר, כך הוא מדורג טוב יותר
לכל אתר יש גם “סמכות תחום” מסוימת שמייצגת את רמת הסמכותיות של האתר, ואתרים עם סמכות גבוהה מדורגים היטב בתוצאות החיפוש. גורמים מסוימים מתרחשים גם מחוץ לאתר, כגון קישורים מאתרים אחרים.
למרות שהאתר הרפואי שלכם עשוי להופיע בעמוד השני או השלישי של תוצאות החיפוש בגוגל לחיפושים רלוונטיים, אין זה מספיק על מנת למשוך מבקרים. השגת לידים מגיעה כשהאתר ממוקם בעמוד הראשון של התוצאות, ורצוי שהוא יהיה ממוקם בין שלושת התוצאות האורגניות הראשונות.
תוצאות מובילות מתקבלות כחלק מאסטרטגיה יעילה של קידום אתרים לרופאים, והחשיפה הגבוהה מובילה ליותר כניסות לאתר.
מה מטופלים מחפשים באופן מקוון?
קידום אתרים לרופאים מתבצע מנקודת המבט של מטופלים ומה שהם מחפשים באינטרנט. כך, למשל, אם העיסוק הרפואי שלכם מתמחה בטיפול ראשוני לעומת טיפול בילדים, תראו את ההבדלים בשאילתות החיפוש של הקהל שלכם בגוגל.
חשיבה על שאילתות החיפוש של הקהל מתמקדת בכוונות השונות שלהם, שיכולות לנוע בין חיפוש מידע לבין חיפוש רופא לקבלת שירותים.
כלומר, בזמן שמשתמש אחד מבקש לחקור נושא, משתמש אחר מוכן לנקוט בפעולה, כמו קביעת פגישת ייעוץ. לכן חלק מאסטרטגיה יעילה של קידום אתרים לרופאים צריכה לכלול תוצאות חיפוש לביטוי “רופא קרוב אלי”.
רוב הרופאים מספקים שירותים פנים אל פנים ולא באופן וירטואלי
לכן, אם אנשים מחפשים רופא, הם מחפשים איש מקצוע מומחה בקרבתם, מכיוון שיהיה עליהם להגיע אל המיקום הפיזי של אותו רופא לצורך קבלת טיפול. להשגת התוצאות הטובות ביותר עם אסטרטגיית קידום אתרים לרופאים, התהליך צריך להיות מכוון למיקוד למילות מפתח עיקריות.
גישה זו מסייעת לכם לקבל מטופלים פוטנציאליים שמחפשים אתכם, בכל שלב של החיפושים שלהם, החל ממחקר צרכיהם הרפואיים ועד מציאת הרופא הבא שלהם.
קידום אתרים לרופאים מאפשר לקבל לידים ממוקדים
כשאנשים מחפשים רופא בעיר או באזור מסוים, עם מומחיות מסוימת, הם מקבלים תוצאות ספציפיות.
קידום אתרים לרופאים מציב את האתר שלכם בפני אנשים שמחפשים בדיוק את מה שיש לכם להציע, כדי לקבל לידים שמתאימים לתחום שלכם, עם הגדלת הסיכוי שהם יבקרו באתר שלכם לקבלת מידע נוסף ובסופו של דבר יהפכו למטופלים.
הגברת הסמכותיות של האתר
דירוג תוצאות חיפוש בגוגל נקבע, בין היתר על ידי כמות האנשים שמבקרים באתר והאופן בו הם מגיבים, או על ידי משך הזמן בו הם נמצאים באתר, לעומת נטישה מיידית בחזרה לסרגל החיפוש של הגוגל על מנת למצוא אפשרות טובה יותר.
מסיבה זו, אתר שמדורג גבוה בגוגל נתפס כאמין יותר מאתר שמדורג נמוך או שאינו מופיע בכלל בתוצאות. ככל שהאתר שלכם ממוקם גבוה יותר, כך גובר גם אמון הציבור ברמת המומחיות של הרופא, כך שהמיקום מהווה שיקול עיקרי בכל הנוגע לבחירת רופא.
אופטימיזציה לחיפושים מקומיים
אנשים יעדיפו לקבל טיפול או ייעוץ רפואי מרופא שממוקם בקרב מקום, כך שמונחי החיפוש שלהם עשויים לכלול שכונה או אזור מסוים. מומחי קידום אתרים לרופאים משתמשים בשיטות קידום מקומיות על מנת לייעל את האתר שלכם לתוצאות חיפושים מקומיים, כדי שהמרפאה שלכם תופיע בפני מטופלים פוטנציאליים רבים.
מיקום המרפאה נכלל בתכנים, בתגיות כותרת ובטקסטים אחרים באתר, וצוות קידום אתרים מוודא שהכתובת שלכם נמצאת בכותרת התחתונה של הדף. חשוב גם לוודא שהכתובת זהה בכל מיקום מקוון שבו המרפאה שלכם או אתם מופיעים, כולל הרשתות החברתיות, מפות גוגל וספריות רפואיות מקוונות.
בניית קישורים באיכות גבוהה
חלק מאסטרטגיית קידום אתרים לרופאים כולל הפניית גולשים מאתרים אחרים אל האתר שלכם, להגברת האמינות וכתוצאה מכך קבלת מיקומים גבוהים יותר בתוצאות החיפוש בגוגל. אותו דבר יקרה למרפאה שלכם אם אתרים מכובדים יקשרו לתכנים שלכם, ואחת השיטות לבניית קישורים היא יצירת תוכן ייחודי, כמו אינפוגרפיקה וכלים אינטראקטיביים.
ניתן להגדיל את החשיפה באמצעות כתיבת מאמרי אורחים או השתתפות בדיונים מקוונים. בגישה זו, יתכן שהשגת התוצאות תיקח קצת זמן, אבל זוהי שיטה עדיפה על קניית קישורים, שעלולה להוביל לעונשים מגוגל, מה שבסופו של דבר יפגע בדירוג ובמוניטין שלכם.