כשזה נוגע לקמפיין שיווקי מוצלח, אנחנו רוצים לבנות את זה מהיסודות. מהם יסודות מוצלחים לקמפיין שיווקי? ובכן, יסודות הם תמיד אלו שאנחנו יכולים להתבסס עליהם, להיתמך על ידם, לעמוד עליהם – כדי לחדור לרמה הבאה. למעשה, אם יש לנו יסוד מוצלח, יש לנו מספיק יציבות ובסיס, כדי לעשות את הצעד הבא – באופן מאוזן. כאשר היסודות שלנו מבוססים, התנועה שלנו מאוזנת, חודרנית וממוקדת. וזה, חבריי, דבר נהדר כאשר מדובר על כל תנועה, תהא היא שיווקית או אחרת.
על מה בעצם מדובר? כדי להבין הכיצד קמפיין שיווקי יכול להיות מוצלח, ומה יכול לאפשר זאת, אנחנו יכולים להתחיל מהסוף – שכן עד כה, נגענו בהתחלה. אם נשאל מומחים אמיתיים לשיווק, כפי שניתן אולי למצוא אצל משרד פרסום דיגיטלי כזה או אחר – מה קמפיין באמת צריך, הרי שלדעתנו הם יגידו יעד.
מדוע יעד? ובכן, אם ילד מתחיל את צעדיו הראשונים בעולם, אפשר שהוא עושה אחד משני דברים:
- נהנה מהדרך
- מתקדם ליעד מסוים
האם יש פעוט שמתחיל ללכת, כי הוא נהנה מהתחושה? בוודאי שזו אפשרות. האם יש יעד שהוא מתקדם בעבורו? בוודאי. גם אם לא מדובר על יעד ספציפי, הרי שיש השלמה של פעולה, של משימה. “הנה, אני יכול ללכת” – המשימה הושלמה. כאשר יש משימה, גם אם לא קוראים לה בשם, אזי שיש מוטיבציה לתנועה. וכאשר אנחנו יודעים את ה-למה שלנו, את הסיבה עבורה אנחנו עושים משהו, אנחנו יודעים מה אנחנו בעצם בונים כאן. וכשאנחנו יודעים מה אנחנו בונים, אנחנו יודעים למה חשוב להשקיע ביסודות.
מה הם היסודות של קמפיין שיווקי?
נמנה מספר דברים.
- מוטיבציה חזקה, סיבה משמעותית ליצור אותו. הסיבה היא לא “למכור משהו”, או “להרוויח כסף”, הסיבה היא להפיץ מסר, להגשים חזון – ולכל אחד מאיתנו יש משהו שנכון עבורו. הדבר יהדהד דרך מה שנבנה, דרך מה שניצור, דרך מה שניגע איתו באנשים.
- הבנה חזקה לגבי הדברים שאנחנו יוצרים, את מי זה משרת, איך ולמה. זה מאפשר לנו לדעת אל מי אנחנו מדברים, איך לעזור להם, מי אנחנו עבורם בנקודה זו בחיינו ובחייהם. הדבר יתבטא בכל טקסט ומדיה שנפיץ לעולם, כמו גם באיכות השירותים והמוצרים שנספק.
- הבנה טכנולוגית, ויכולת לפעול בעולם ובשוק – בין אם מדובר על משפכי מכירה, על יכולות תקשורת, על יכולות מדיה, וכיוצא בזה.
לא ניכנס לדברים הללו לעומקם, כיוון – שרצינו לגעת בקצה המזלג, במה שנדרש כדי לאפשר קמפיין שיווקי מוצלח. באם יש שאלות נוספות, ניתן להעמיק בתחום, הן מקצועית והן לתוך עצמנו – ולבדוק מה אנחנו רוצים להביא לעולם. בשביל לקבל עזרה בכל הנוגע לחלק הטכני, הטכנולוגי ואולי גם לרבדים אחרים של הקמפיין, ניתן כמובן ליצור קשר עם משרד פרסום ירדן דיגיטל. פורטל בריאות מודים על קריאתך.