על פי החוק, אדם זכאי לסכום אותו הוא יכול לקבל מחברת הביטוח, אך לעיתים קרובות ובאחוזים גבוהים חברות הביטוח דוחות את התביעות המוגשות להן. כך שאדם שדאג מראש שחייו יוכלו להמשיך על מי מנוחות במקרה של פגיעה בכושר העבודה, מחלה או נכות, נתקל בתשובה שלילית לבקשתו . זאת למרות שהוא שילם כדרוש במשך שנים רבות ברגע האמת, הוא אינו מקבל מאומה.
יש אנשים שירצו לתבוע את חברת הביטוח, ויש אנשים שפשוט יוותרו, לתבוע את חברת הביטוח הוא עניין לא פשוט כלל וכלל, ודורש זמן וכסף רב, לכן רבים לא ששים לבצע זאת. אבנר הייזלר מומחה לתביעות של חברות הביטוח מדבר בכאב על בעיה זו, אבל באותה נשימה מוסיף, כי סיוע ממומחים במקצוע והתכנונות מראש לתביעה עלולה להפוך את הקערה על פיה.
אז איך וכיצד ניגשים לתבוע את חברת הביטוח?
על פי הנתונים היבשים רוב התביעות שנדחות נדחות, מפני שאנשים לא טרחו לקרוא את פוליסת הביטוח שלהם, במידה והיו קוראים אותה לא היו חתומים עליה כל כך מהר. אבנר הייזלר מומחה לתביעות נגד חברת הביטוח מציין כי לפני החתימה על הפוליסה, הכי חשוב יש לקרוא את פוליסת הביטוח. פוליסת הביטוח מכילה פרטים כמו סוג המקצוע שלכם והזכאות במקרה של פגיעה. חשיבות של פרט זה הוא חשוב בנושא כי למקצוע שהוא בעל סיכון גבוה מאד יכולים לקבל בעבורו כסף רב יותר מאשר מקצוע שהוא פשוט יותר. אנשים אינם נוטים לקרוא את פוליסת הביטוח שלהם לא מפני שאינם מתעניינים בה, אלא מהסיבה שהם נוטים לסמוך על סוכני הביטוח, שלעיתים אינם מבצעים את עבודתם נאמנה. אבנר הייזלר מציין שבמקרה זה חשוב לסמוך עצמנו ולקרוא את כל אותיות הביטוח גם הקטנות ביותר, ולא להתבייש ולשאול שאלות את סוכני הביטוח זהו תפקידם. עכשיו לאחר שקראתם והתכוננותם היטב לפני החתימה על הביטוח, ונעזרתם במומחה לפני החתימה, אין לכם צורך במומחה בעת התביעה, אבל במידה ולא עשיתם זאת וחתמתם על חוזה ללא קריאה עליכם לפנות למומחה אריה הייזלר.
חשוב לתעד את כל המסמכים הקשורים לביטוח.
אבנר הייזלר מציין את העובדה הבאה, שכדי להצליח לתבוע את חברת הביטוח כראוי יש לתעד כל מסמך שנתקבל ממנה.
פשרה או בית משפט
אבנר הייזלר טוען כי ישנן שתי תוצאות לתביעות מחברת הביטוח פשרה היא הצעה של חברת הביטוח לקבל סכום נמוך או תביעה בבית משפט.
יודגש כי אבנר הייזלר אינו עורך דין, אך מומחה בהגשת תביעות אל מול חברות הביטוח על כל הצד הפרוצודרלי