אנוש – העמותה הישראלית לבריאות הנפש, מפעילה קו תמיכה עבור משפחות למתמודדי נפש בתקופת הקורונה. הקו “מקשיבים מניסיון” מופעל באמצעות מילם – מרכז הייעוץ למשפחות מתמודדים, במקביל למרכז המידע של העמותה שממשיך לפעול כרגיל.
ההתמודדות עם התפרצות נגיף הקורונה מלווה בתחושת אי וודאות, חרדה ומצוקה נפשית. אנשי המקצוע של מילם ובני משפחה של מתמודדים ישמחו להעניק אוזן קשבת, תמיכה והכוונה מקצועית מניסיונם, בטלפון: 074-7556155, בימים: א’-ה’, בין השעות: 09:00-16:00.
בנוסף, יפעל קו תמיכה של הד-ספייס (headspace) המיועד להורים ולצעירים בגילאי 12-25, בטלפון: 054-9299723, בימים: א’-ה’, בין השעות: 10:00-18:00. הקו יפעל באמצעות אנשי מקצוע שעברו הכשרה ייעודית לטיפול בצעירים.
עמותת אנוש, העמותה הישראלית לבריאות הנפש, הוקמה לפני מעל 40 שנה, במטרה לסייע למתמודדים עם מגבלה נפשית ולבני משפחותיהם. במהלך השנים, פיתחה העמותה שירותי שיקום חדשניים ופורצי דרך, המבוססים על התאמה אישית ועל ערכי גישת ההחלמה, המאפשרים לאדם לחיות חיים מלאים ובעלי משמעות.
כיום מפעילה אנוש למעלה מ-70 מרכזי שירות למתמודדים ומרכזי ייעוץ וסיוע לבני משפחה בכל רחבי הארץ. לעמותה כ- 700 עובדים מקצועיים ומאות מתנדבים, המספקים מענה בתחומי דיור, תעסוקה, חברה ופנאי וייעוץ למשפחות.
בתהליך השיקום מושם דגש על השתלבות המתמודד בסביבה שבה הוא חי ועובד, תוך התייחסות מקצועית לא רק אליו כפרט, אלא גם למשפחתו ולחברה הסובבת אותו. התהליך מעוצב כך, שיעניק לאדם תחושת שייכות לקהילה, ביטחון ותקווה.
עמותת אנוש, היא הארגון הגדול ביותר, המספק שירותי שיקום בתחום בריאות הנפש בישראל. השירותים ממומנים ברובם על ידי משרד הבריאות, באמצעות סל שיקום. אנוש פועלת לקידום זכויותיהם של אנשים המתמודדים עם מוגבלות נפשית ושל בני משפחותיהם, באמצעות פעולות סנגור, שינוי מדיניות וקידום חקיקה.