עולם עיצוב האתרים מתחדש בטרנדים חמים מדי שנה. כאשר מסתכלים על איך נראו אתרים כשהאינטרנט רק נכנס לחיינו ואיך הם נראים כיום – ניתן להבין את ההתפתחות המטאורית שחלה בתחום. ההתפתחות הזו ממשיכה גם כיום. לכך תורמים כמה גורמים. הגורם הראשון הוא ההתפתחות הטכנולוגיות וההתפתחות של שפות התכנות בהן בונים אתרים.
שפת ה-HTML למשל, שהיא השפה הבסיסית ביותר לבניית אתרים, ממשיכה להתפתח כל הזמן. כיום מפתחי ווב עובדים בגרסה שנקראת HTML5. הגרסה הזו, שנמצאת בעולם האינטרנט כבר מספר שנים, גרמה לכך שקל יותר להכניס אלמנטים גרפיים חדשניים למבנה הבסיסי של כל אתר. גם השפה שעובדת איתה צמוד ואחראית על האלמנטים של העיצוב בכל דף אינטרנט ונקראת CSS, עוברת כל הזמן שינויים והתפתחויות. פעם, למשל, היה צורך בקוד מורכב למדי כדי ליצור פינות מעוגלות לתמונות ולאלמנטים בדף. כיום הדבר הפך לפשוט ביותר ויש פקודה מפורשת בשפת CSS3 שגורמת לכך.
ההתפתחות לא עוצרת רק בשפות הפיתוח. במקביל ישנה התפתחות גם בשוק הדפדפנים. ההתפתחות היא בצורה המאפשרת להם להטמיע את השינויים בשפות הפיתוח. הדפדפנים המובילים, כמו Chrome ו-Firefox, מתעדכנים באופן קבוע ונעשים משוכללים יותר ויותר. הדבר מקל על ההטמעה של הפקודות החדשות בשפות ה-CSS וה-HTML בתוך אתרים חדשים שנבנים כיום.
אפקטים של אנימציה ב-CSS
בהתאם להתפתחויות אלו, ישנם טרנדים חדשים הכובשים את תחום העיצוב באינטרנט. אחת מהדוגמאות הבולטות היא השימוש במוטיבים של אנימציה ותנועתיות של טקסטים ואלמנטים שנים בדפי אתרים ברשת. עם CSS3 קל מאוד ליצור אפקטים של אנימציה ותנועות מעבר לכל אלמנט שהוא בדף. בעבר הייתה נדרשת לכך אנימציית פלאש כבדה ומורכבת. כיום ניתן ליצור בקלות מעברי אנימציה – והדבר הפך לטרנד חם של ממש.
טרנד חם נוסף בתחום עיצוב האתרים הוא בניית אתרים בני עמוד אחד עם אנימציית פרלקס. פרלקס הוא סוג מסוים של רקע שניתן לראות באתרים רבים המשלב אנימציה ותנועה. אתרים אלו מורכבים מעמוד אחד מתמשך שניתן בקלות לעבור בין החלקים השונים שלו. כך גם נושא ממשק המשתמש וחוויית המשתמש לא נפגע והגולשים יכולים ליהנות מתצוגה ויזואלית מרשימה.
חשיבות חוויית המשתמש והמעבר למובייל
אם כבר הזכרנו את עולם ה-UX/UI, הוא מקבל מקום של כבוד בין הטרנדים החמים של תקופה זו. כל חברת בניית אתרים ועיצוב אתרים צריכה לשמש גם בתור חברת UI – ולהחזיק אנשי מקצוע המתמחים בתחום זה. ממשק המשתמש הפך להיות דבר חשוב מאוד. העיצוב כבר לא צריך להיות רק יפה, הוא צריך גם לשרת את מטרות האתר, לסייע בהמרות ולגרום לגולש ליהנות מחוויית הגלישה באתר. העיצוב הפך להיות גם כלי שיווקי. זהו טרנד עיצובי שקשור גם בתפישה של מהו עיצוב אתר מוצלח.
הטרנד האחרון שיש להכיר, והוא אולי החשוב ביותר, הוא המעבר לעיצוב אתרים קודם כל למובייל ורק לאחר מכן לתצוגה על גבי מחשבים. מאחר והעולם עובר יותר ויותר לגלישה במובייל, האתרים מותאמים ונבנים קודם כל בגרסה זו ורק לאחר מכן נעשית חשיבה על העיצוב למחשבים. המסכים הקטנים של הסמארטפונים מציבים לא פעם אתגרים משמעותיים למעצבי אתרים – והם צריכים ליצור עיצובים שייראו מצוין במובייל ושיוכלו להתאים גם לתצוגה במסך גדול של מחשב. לשם כך נרתמה גם הטכנולוגיה, וקיימים כלים כמו Bootstrap שמקלים על בניית אתרים שיהיו תואמים לכל סוגי המסכים (מה שנקרא אתרים רספונסיביים).