לאומית שירותי בריאות מקצה משאבים משמעותיים לדיגיטציה, ומובילה את המהפכה הטכנולוגית בשירות הרפואי. באפליקציה של הקופה אפשר לקבל היום טיפול רפואי, לשוחח עם רופא בווידאו, לקבל החזרים והתחייבויות ובקרוב גם להזמין תרופות עד הבית.
טיפול עם הרופא האישי שלך בשיחת וידאו, התכתבות עם הרופא האישי שלך דרך האפליקציה, אספקת תרופות עד הבית, החזרים כספיים באפליקציה, התחייבויות באפליקציה ועוד. זהו רק חלק ממה שמתחולל בשנים האחרונות ב”לאומית שירותי בריאות” במה שניתן להגדיר כמהפכה הדיגיטלית הגדולה ביותר בעולם הבריאות הישראלי. מי שאחראי לניהול והתווית כל התהליכים האלו הינו ניסים אלון, מנכ”ל הקופה מזה כעשור, אשר צמח בתוך האירגון עצמו וטיפס עד כס המנכ”ל. “הגדרנו לנו כחזון להיות קופה עם 100% דיגיטל, ועם סיום התהליך אנו נהיה הקופה הראשונה והמובילה בישראל, ואולי בעולם כולו, עם דיגיטציה מלאה. המשמעות היא שכל מה שחבר הקופה יכול לקבל במרחב הפרונטלי הוא יוכל לקבל גם במרחב הדיגיטלי, כל זמן שהטכנולוגיה מאפשרת זאת. אני שמח לבשר שרב לקוחות לאומית מחוברים לאפליקציה של הקופה, וכמובן – 100% מהרופאים.
מניתוח נתונים שביצענו נוכחנו לגלות שרב ממשקי רופא-מטופל בקופה הם עם הרופא האישי של המטופל ולכן פיתחנו דרך האפליקציה את השירות של “רופא אישי בוידאו” במסגרתו ניתן לקבוע תור לביקור פיזי לרופא האישי או לקבוע אליו תור בוידאו, דבר שאין לו אח ורע בישראל.
במסגרת החזון, כבר הפכו 9% מביקורי הרופאים בקופה ל”ביקור דיגיטלי”. “הביקור הדיגיטלי חסך ללקוחות זמן רב של ביקורים בסניפים, שיפר את שביעות רצונם והפחית את עומס העבודה על הסניפים”, אומר אלון. “אם הרופא רוצה לראות את המטופל, יש וידאו. אם הוא סבור שמטופל צריך להגיע אליו בכל זאת למרפאה, אז הוא יגיע”.
בשלב הבא ישלבו בקופה את מכשירי ה-Tyto (טייטו) שמאפשרים לבצע בדיקות נפוצות, כמו בדיקות לב, ריאות, גרון, אוזניים, משטח הבטן והעור, מד דופק ומד חום. והרופאים? “בהתחלה היו קצת התנגדויות, אבל היום כולם מתלהבים”, אומר אלון. “100% מרופאי המשפחה הצטרפו לשירות ההתכתבות עם המטופלים, מעל היעד שהצבנו לעצמנו. אני סבור שמי שלא יהיה שם ייעלם. כל הרופאים חייבים להיות בדיגיטציה”.
מעבר לכך, באפליקציה מוצעים היום עשרות שירותים שחוסכים זמן רב לרופאים, למטופלים ולמנהלה. “האפליקציה משווה בין חמש בדיקות הדם האחרונות שלך, ובמקביל המטופל יכול לקבל החזרים כספיים תוך חמישה ימי עסקים. אנחנו הקופה היחידה שמאפשרת את זה. במקום להגיע לסניף, למלא טפסים, לבקש החזר ולקבל אותו בתוך חודשיים, אצלנו אתה יכול לסרוק את הקבלה ולמלא את הפרטים באפליקציה.”