גוגל הוא בעל מטרה מאוד ברורה: הצגת התכנים הטובים ביותר לכל משתמש, אשר יעניקו לו את המענה הראוי והאיכותי ביותר לשאילתת החיפוש שלו.
גוגל מציע לכל מחפש את התכנים הרלוונטיים לו, באמצעות האלגוריתם שלו שבוחן את התכנים על ידי פרמטרים שונים ובהתאם לכך מכריע, איזה תוכן להציג קודם בתוצאות החיפוש לשאילתת החיפוש של המחפש. האלגוריתם של גוגל מתעדכן מדי פעם וכל אדם שמקדם את האתר שלו בגוגל באמצעות קידום ממומן או קידום אורגני, חייב להתעדכן באלגוריתם של גוגל בכדי להתאים את אופן הקידום לעדכוני האלגוריתם. מפרסם שלא יתאים את אופן הקידום ומהות הקידום לאלגוריתם של גוגל, לא יצליח להתברג בין תוצאות החיפוש הרלוונטיות בעת חיפוש של לקוח פוטנציאלי.
מדוע גוגל מעדכנת אלגוריתם
פרסום בגוגל מתבצע באמצעות קידום. כל בעל עסק או אתר, המעוניינים לקדם את האתר או העסק שלהם בגוגל, יודעים שקידום בגוגל פירושו להתאים את האתר או את התכנים השונים לאלגוריתם של גוגל, על כל העדכונים שבו, על מנת שהוא יזהה אותם כרלוונטיים להצגה בין תוצאות החיפוש הראשונות בעת חיפוש רלוונטי. גוגל מבצעת שינויים והתאמות באלגוריתם החיפוש שלה באופן תמידי על מנת לייעל ולזרז את פעולת האינדוקס ואת רלוונטיות התוצאות למשתמש וכן, למגר את טכניקות SEO מלאכותיות אשר מקדמי אתרים ובעלי אתרים היו משתמשים בהם, לצורך קידום האתר שלהם בגוגל.
עדכוני גוגל בשנים האחרונות
כיום האלגוריתם של גוגל הוא אלגוריתם Hummingbird. בניגוד לאלגוריתם “פנדה” או “פינגווין” אשר היה בשנים האחרונות, אשר היוו תוספות פילטר לצורך שיפור הרלוונטיות ואיכות התכנים אשר גוגל מציג על שאילתות שונות, האלגוריתם הנוכחי מחליף לחלוטין את כל האלגוריתם שהיו לגוגל. האלגוריתם הנוכחי של גוגל, מהווה מעין בין שיח לגולש המחפש באמצעותו ומטרתו היא להעניק לו את תוצאות החיפוש המדויקות ביותר בהתאם לכוונותיו ולצרכיו. מטרת העדכון של האלגוריתם של גוגל היא לשפר את חווית החיפוש של הגולש. האלגוריתם הנוכחי משתמש בין היתר במאגר מילים נרדפות חלופיות, בנתוני מיקום ובהיסטוריית חיפושים של הגולש, על מנת להתאים את תוצאות החיפוש באופן מדויק.
מדוע חשוב לכל מפרסם בגוגל להתעדכן בעדכונים
כאמור, קידום אתרים בגוגל ופרסום בגוגל, בין אם הם מבוצעים באופן ממומן ובין אם הם מבוצעים באופן אורגני, חייבים להתאים לעדכונים של האלגוריתם של הגוגל מהסיבה המאוד פשוטה: אם הם לא יותאמו לעדכוני האלגוריתם של גוגל, הסיכוי שהוא יציג אותם בין תוצאות החיפוש הראשונות לאחר חיפוש של גולש שיכול להוות לקוח פוטנציאלי, יהיו נמוכים באופן מהותי. לעומת זאת, ככל שמפרסמים ומקדמים בגוגל מתאימים את פעולות הפרסום והקידום שלהם לעדכוני האלגוריתם של גוגל, כך הסיכוי שגוגל יציג אותם בין תוצאות החיפוש הראשונות בגוגל בעת חיפוש רלוונטי הינו גבוה יותר.
לסיכום ניתן לומר שעל מנת לקדם או לפרסם עסקים ואתרים בגוגל בצורה הטובה ביותר, יש להקפיד על תוכן איכותי, עשיר ורלוונטי אשר יזוהה על ידי האלגוריתם של גוגל כתוכן שכדאי להציג בעת שאילתות חיפוש רלוונטיות של לקוחות פוטנציאלים.